Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування. Урок має свої чіткі завдання, це не арена для з'ясовування стосунків.
Дотримуйтесь доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний, оптимістичний настрій у класі.
Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки, не припускайте перевтоми учнів.
Надавайте учням можливість частіше працювати в групах - це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
Не принижуйте учнів, не припускайте образ,
сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють
зміцненню дисципліни і авторитету
вчителя.
Будьте привітними, але
враховуйте, що фамільярність може породити неповагу.
Не виявляйте антипатії до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
Не припускайте появи "любимчиків", це створює зайві проблеми,
ускладнює стосунки в колективі.
Умійте керувати емоціями, знайти ціну кожному слову, тонові. Пам'ятаючи народну мудрість : "У ножа одне лезо, а в слові їх сотні", - не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не
вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
Не забудьте привітати дитину з днем народження, надіслати похвальний лист батькам.