Саме сьогодні я буду
щасливий. Це означає, що я буду керуватися словами Авраама Лінкольна, який
сказав, що більшість людей щасливі настільки наскільки вони повні рішучості
бути щасливими. Щастя заключене всередині нас, воно не є результатом зовнішніх
обставин.
Саме сьогодні я постараюсь
пристосуватися до того життя, яке мене оточує, а не намагатися пристосуватися
до моїх бажань.
Саме сьогодні я потурбуюся
про свій організм. Я зроблю зарядку, буду правильно харчуватися.
Саме сьогодні я постараюсь
приділити увагу розвитку свого розуму, я вивчу що-небудь корисне.
Саме сьогодні я зроблю
кому-небудь щось корисне, так щоб він знав про це; я зроблю у крайньому разі
дві справи, - які мені не хочеться робити.
Саме сьогодні я буду до всіх
доброзичливо настроєний. Я постараюсь виглядати якомога краще. По можливості,
одягну те, що мені більше всього йде, буду розмовляти тихим голосом, люб’язно поводитись, я буду щедрим на похвалу,
постараюсь ніколи не критикувати, ні до кого не придиратися.
Саме сьогодні я постараюся жити
тільки сьогоднішнім днем, не буду прагнути розв’язувати проблему всього життя відразу.
Саме сьогодні я накреслю
програму своїх дій.
Саме сьогодні я півгодини
проведу в спокої і самотності і постараюся розслабитися.
Саме сьогодні я не буду
боятися особливо бути щасливим.
1. Якщо ти неуважний, це означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника. Спрямуй силу уваги, куди слід.
2. Увага є і умовою, і результатом твоєї діяльності.
3. Якщо ти уважний - засвоїш матеріал, але концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
4. Готуй все необхідне до початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
5. Ти повинен ставити своїй увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
6. Оскільки при втомі керування увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати, займатися аутотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
7. Використовуй здатність незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як незвичайне (наприклад, ти інопланетянин і сидиш на уроці землян).
8. Під час виконання завдання час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
9. Якщо ти виявив, що твоя увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не допомогло – зміни положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи зменшуючи силу звуку.
10. Зосередженню уваги допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно поставив учитель?».
11. Якщо ти не зміг зосередитися на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
12. Структуруй матеріал конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги збільшується.
13. Намагайся набути максимальну кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
14. Перевіряйте з сусідом по парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
15. Щоб привернути свою увагу до матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов'язаний з твоїм досвідом, інтересами.
16. Більше працюй з підручниками, оскільки це тренує увагу.
17. Не поспішай при зміні видів роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення уваги можуть виникати помилки.
18. Не намагайся робити багато справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує увагу.
19. Враховуй, що ступінь і обсяг уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал повторюй окремо.
20. Вигадай свій власний жест (по коліну плеснути, смикнути себе за вухо …). Коли твоя увага зменшується цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
21. Враховуй вплив природних чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, тому потрібно приділити більше часу для виконання завдань.
22. Для тренування уваги виконуй спеціальні вправи:
Вказуй свідомості напрям і завдання (що запам’ятати).Ілюструй абстрактні поняття образами.Емоційно забарвлюй матеріал.Деталізуй.Пов’язуй його із значущим для тебе.Уявляй собі картинку: як виглядає історична особа, літературний герой фотографічно.Добирай риму до термінів, які треба запам’ятати.Проговорюй про себе те, що треба запам’ятати.Прислуховуйся до того, які почуття викликає в тебе інформація, яку потрібно запам’ятати. Запитай себе: подобається вона тобі чи ні і чому?Уявляй запахи, кольори, що можуть супроводжувати картинку.Знаходь спільне і відмінне у тому, що треба запам’ятати, з тим, що знаєш.Виписуй на аркуші те, що потрібно запам’ятати, і розвішуй на видних місцях.Повторюй на ніч. Це корисно, бо не накладається інша інформація.Запам’ятовуй не слова, а думку, тоді ти зможеш висловити її своїми словами. Ретельно добирай інформацію! Відкидай зайве.Працюючи з матеріалом, який потрібно запам’ятати, запитуй себе: «Про що я думаю?», «Що відбувається? Де? Коли? Як? Чому?».Вигадуй запитання до інформації, яку потрібно запам’ятати! Висловлюй щодо неї власну думку.Частіше використовуй інформацію, яку запам’ятав.Повторюй!Хвали себе, коли згадаєш потрібну інформацію.Запитай себе: «Навіщо мені добра пам'ять?»
Якщо ти покращиш пам'ять – вивільниш багато часу, навчишся бачити те, чого раніше не бачив!