•
• заохочуйте в дитині ініціативу;
•не перехвалюйте дитину, але і не забувайте заохочувати її, коли вона цього заслуговує. Пам'ятайте, що похвала так само, як і покарання, має бути співвіднесена з вчинком;
• не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її із самою собою (тим, якою вона була вчора, і, можливо, буде завтра);
• не оберігайте дитину від повсякденних справ, не вирішуйте за неї всі проблеми, але і не перевантажуйте
її тим, що їй не під силу. Нехай дитина
виконує доступні їй завдання й одержує задоволення
від зробленого;
• уникайте крайнощів: не можна дозволяти дитині робити усе, що її захочеться, але не можна й усе забороняти, чітко вирішіть для себе, що можна і що не можна, узгодьте це з усіма членами родини;
• приділяйте дитині досить уваги, нехай вона ніколи не почувається забутою.
Нехай ваша дитина в кожен момент часу відчуває,
що ви любите, цінуєте й приймаєте її.
Не соромтеся зайвий раз її приголубити, пожаліти.
Нехай вона бачить, що бажана і важлива для вас!
«КОЛЬОРОВІ ДІТИ»
Якщо ви дивитесь, якими
кольоровими олівцями переважно користуються діти, ви дещо дізнаєтеся про їх характер. Адже саме характер викликає емоційне ставлення до кольорів. Тому й існує кольорова діагностика.
«Жовті» діти —
найбільше прагнуть творчості. «Жовта» дитина — фантазер, жартівник, вільна у спілкуванні, розкута. Вона любить гратися сама, більше полюбляє абстрактні іграшки - кубики, камінці, залізячки, ганчірки, які оживляє силою уяви. Стане дорослою — захоплюватиметься різноманітними видами діяльності, житиме майбутнім, а тепер вона дещо непрактична, непристосована.
«Фіолетові» діти — особливо
чутливі, вразливі, збудливі. Вони більше за
інших потребують підтримки, підбадьорювання...
«Червоні» діти — відкриті,
активні, енергійні. Дуже важко батькам із
«червоними» дітьми: жваві, непосидючі,
ламають іграшки, неслухняні. Коли вони підростають, їхня висока працездатність визначається прагненням досягти успіху, отримати результат, заслужити похвалу... Серед яскравих політиків та керівників найбільше «червоно-жовтих» (при цьому «червоний» колір їм особливо подобається), серед учених переважають «жовто-червоні».
«Синьо-зелені» діти — серйозні, принципові, вольові, уважні, бояться критики на свою адресу. Невипадково «синьо-зеленими» дуже часто бувають чиновники, адміністратори... Ці кольори асоціюються з водою, кригою, гордістю, егоїзмом... Дуже важливо «синьо-зелену» дитину вберегти від зайвої регламентації, надмірної опіки, надати їй більше свободи, підтримувати й заохочувати.
«Сині» діти — спокійні,
врівноваженні, полюбляють усе робити
неквапливо, обмірковуючи. Такі діти прагнуть
душевної дружби, аж до самозречення. На
противагу «червоним», їм приємно не отримувати,
а віддавати.
«Коричневі» діти — слабке
здоров'я, сімейні конфлікти, про
належність до асоціальної групи людей (з порушенням життєвого ритму),
участь разом із дорослими в драматичних соціальних
подіях — евакуація, еміграція...
Чорний колір — загроза, замкнутий
внутрішній світ дитини. Свідчить про стрес,
який негативно вплинув на її життя
(наприклад, смерть когось із
батьків).
Сірий колір —
перша ознака стомленості. Характеризує дітей
несміливих, замкнутих, тихих.
Рожевий колір
здебільшого притаманний дівчаткам. Його
психологічний зміст: ніжність, слабкість,
самотність, сентиментальність, щось приємне,
миле, маленьке. Якщо такі якості властиві
хлопчикові, він як особистість виявляється
яскравіше.
Фіалковий колір
(фіолетовий, розведений червоним) —
ніжність, почуття самотності, часто
пов'язані з цим музичні здібності.